Ny insamling till Jarramas – hon behöver ett biosegel

I tre månader framöver sker en specialinriktad insamlingskampanj för fullriggaren Jarramas. Målet är att få in pengar till ett nytt segel – och en filmduk.

– Det är inte så konstigt som det kanske låter, förklarar intendent Peter Rosengren som håller i insamlingen.Tanken är att vi ska visa film ombord på Jarramas, och för att kunna göra det behöver vi en bioduk som går att spänna upp som ett segel ombord.

Förutom bioduken ska de insamlade pengarna också gå till ett riktigt litet segel som ska kunna hissas och halas av barn.
– Jarramas har ju från allra första början varit till för skeppsgossarna. Därför vill vi framöver göra henne till barnens lilla fullrigggare med kul aktiviteter riktade mot familjen. Det känns naturligt på något sätt, säger Peter Rosengren.

Sommarbion är tänkt att starta 2014 i samarbete med bland annat Reaktor Sydost. Satsningen är öppen för donation till sista maj och är tillgänglig både för privatpersoner och företag. Målet är att få in femtiotusen kronor och insamlingen sker via Crowd Culture:

Peter Rosengren, intendent
peter.rosengren@maritima.se