Jullov på Vasamuseet

Prova på att segla Vasa. Eller gå på familjevisning. Kura ihop mellan kanonerna – och lyssna till berättelser om knasigheter och ruskigheter på Vasa.

Jullov på Vasamuseet, 26/12-31/12 och 2/1-8/1. Museet stängt 23/12-25/12 och på nyårsdagen. För mer info, se kalendern.

Bland råttor, pottor och kanoner

Möt dockorna Ville, Eva eller Peter som tar er till en hemlig plats mellan kanonerna. I lyktans ljus berättar de om knasigheter och ruskigheter på Vasa.

Dockprogram för barn från 4 år. Programmet vänder sig till enskilda besökare/familjer.

Sätt segel och styr Vasa

Hur kändes det att segla Vasa? Kom till Alla Ombordrummet och prova på att styra Vasa genom skärgården. Sätt segel, bärga segel, öva knopar och lär dig att tillverka ett rep att beslå seglen med.

För barn i alla åldrar i vuxet sällskap.

Om skeppet och dess historia.

Visningen vänder sig till barn i åldrarna 6-10 år och är 45 minuter lång. Ingen föranmälan, begränsat antal platser. Hämta biljett i informationsdisken.

Jullov på Vasamuseet, 26/12-31/12 och 2/1-8/1.  Museet stängt 23/12-25/12 och på nyårsdagen. För mer info, se kalendern.