Vasamuseet söker språkkunnig personal

Statens maritima museers (SMM) huvuduppdrag är att bevara, utveckla och levandegöra det maritima kulturarvet. Myndigheten består av tre museer: Marinmuseum i Karlskrona samt Sjöhistoriska museet och Vasamuseet i Stockholm. Myndighetsgemensamma avdelningar finns inom samling/föremålsvård och forskning, kommunikation med marknadsföring, pedagogik och utställningsproduktion, administration samt stab. SMM leds av en överintendent och sysselsätter totalt c:a 200 personer.
Den styrande visionen för hela SMM:s verksamhet är: ’År 2015 är SMM Europas ledande kraft för ett levande maritimt kulturarv.’

VASAMUSEET söker

GUIDANDE PERSONAL, Diarienummer: 1058-2011-32

med placering vid publikenheten på Vasamuseet i Stockholm
Vasamuseet är ett av Sveriges mest kända besöksmål för en internationell publik. Det visar det bärgade och restaurerade skeppet och berättar om människors liv på 1620-talet.

Vi söker språkkunnig guidande skeppshallspersonal för sommarjobb 2012.

För mer information om arbetet och kvalifikationskrav: https://www.maritima.se/sv/Jobb/Lediga-jobb/

Ansökningstiden är förlängd till den 1 februari 2012.