Alla ombord nominerat till GötaPriset

Alla ombord – det salutogena museet har nominerats till GötaPriset. Priset delas ut till Sveriges bästa utvecklingsprojekt inom offentlig sektor.

Alla ombord var ett pedagogiskt utvecklingsprojekt som pågick under 2008-2010 på Vasamuseet. Projektet resulterade i ett pedagogiskt rum där barn och unga oavsett funktionsförmåga ska kunna uppleva museibesöket på jämställda och värdiga villkor. I konkurrens med 379 andra bidrag har projektet nu blivit nominerat till GötaPriset.

Det vinnande projektet utses på Kvalitetsmässan i Göteborg 15-17 november.  Förutom äran belönas vinnaren med en prischeck på 150 000 kronor.

Fakta om GötaPriset och Kvalitetsmässan

Bakom GötaPriset står Göteborgs Stad, Västra Götalandsregionen, Sveriges Kommuner och Landsting, Svenskt Näringsliv, Institutet för Kvalitetsutveckling – SIQ och Göteborgs universitet.

Kvalitetsmässan är Europas största konferens och fackmässa om verksamhets- och samhällsutveckling.