Sportlov med sjörövare

Fira sportlov på Sjöhistoriska! Ett späckat och spännande sportlovsprogram, med kistjakt, familjevisningar och skaparverkstad.

Sjöhistoriska museet har sportlov 23/2-3/3 och öppet måndag 25/2. Helt enligt traditionen har vi temat Sjörövare!

Dagsaktuellt program hittar du i kalendern.

I år kommer vi att satsa mycket på våra familjevisningar. Vi har visningar varje hel timme mellan kl 11 och 16. Självklart ska de handla om sjörövare och deras berättelser från de sju haven. Har du tur kanske t o m träffar en sjörövare!

Våra kistor kommer innehålla en tävling med många frågor om röveri, kapare, skatter och annat som hör sjörövare till.

I skaparverkstaden Ruskpricken gör vi våra egna flaggor, båtar och skattkistor – allt med många dödskallar och korslagda benknotor. Materialkostnad 30 kr/ barn.

Passa också på att se vår nya utställning om sjömanstatueringar, Tro, hopp och kärlek!