Pirater intar Sjöhistoriska!

Under sportlovet fylls Sjöhistoriska museet med sjörövare och det blir ett späckat och spännande program.

Tävla om fina priser i ”Jakten på piraternas skattkistor”.

Upplev ditt eget piratäventyr på vår dator: I den interaktiva sagan ”Östersjöns kungar” dras du med på äventyr i det sena 1300-talets Norden.

Upplev dramavisningen ”Karl XII:s kapare”, där historiska figurer själva berättar, kl 12 och 14 (endast mån-fre). Delta i skuggspelet ”Skuggan av Störtebeker” om de fruktade Vitalie-bröderna kl 13.15 (endast mån-fre). Visningarna är främst för enskilda besökare.

I skaparverkstaden Ruskpricken bygger du ditt eget piratskepp eller andra häftiga piratgrejor kl 11.30-16.00. I lekrummet Saltkråkan kan du leka loss – eller sitta och läsa.

Fri entré för alla sjörövare till hela museet.

I vår bistro Östbergs Hörna serveras under hela sportlovet en alldeles speciell piratkaka, som med kaffe kostar 40 kr och med festis 30 kr.

Mer information hittar du i kalendariet!