Se modeller vid Sjöhistoriska i helgen

För alla modellentusiaster! Kom och se och kör modeller i vattnen kring museet. 1-2 september.

Vår årliga Modellhelg, där alla sorters båtmodeller körs i vattnen utanför museet. Här kan du se snabba racerbåtar, sjöflygplan och många andra modeller. Stockholms modellentusiaster samlas och håller uppvisningar för allmänheten. Det blir också uppvisning av modeller inne i museet och ute vid Djurgårdsbrunnsviken.

Under modellhelgen är skaparverkstan Ruskpricken öppen. Om vädret tillåter är man utomhus – annars inomhus i museet.

Program
11.00 Modellkonstruktion inne i museet. International Plastic Modeller´s Society ger demonstrationer och tekniktips för dig som bygger statiska modeller.
12.00 Sjöflyg över viken med modellflygklubbar.
13.00 Off shore racers: Stockholm Model Boat Club ger järnet med sina motorbåtar ute på viken.
14.00 Modellkonstruktion inne i museet. Se ovan!
14.30 Sjöflyg över viken med modellflygklubbarna.
15.00 Off shore racers. Se ovan!