Höstlov på Vasamuseet

Kura ihop mellan kanonerna – och lyssna till berättelser om knasigheter och ruskigheter på Vasa. Prova på att bärga det jättelika och tunga vraket Vasa från sjöbottnen. Här är höslovsaktiviteterna på Vasamuseet.

Ett vrak dyker upp

Hur gick det egentligen till när Vasa bärgades? När hon efter flera hundra år på havsbottnen kom upp i ljuset. Tillsammans tar vi reda på hur det gick till – och provar att bärga skeppet på nytt.

För barn från 7 år.

Bland råttor, pottor och kanoner

Möt dockorna Ville, Eva eller Peter som tar er till en hemlig plats mellan kanonerna. I lyktans ljus berättar de om knasigheter och ruskigheter på Vasa.

Dockprogram för barn från 4 år. Programmet vänder sig till enskilda besökare/familjer.

Höstlovet på Vasamuseet börjar 29 oktober. Aktuellt program hittar du i kalendern.

,