Nobel 2017

Fira Nobeldagen

Den 10 december firar vi Nobeldagen med fri entré till hela museet. Under dagen blir det föredrag om mode och musik med Nobeltema, våra korta föredrag – talk about – handlar om prisutdelning och bankett, och i Bistron serveras en trerätters Nobellunch. Vid vår fotostation kan du ta en bild på dig själv som Nobelpristagare – när du tar emot priset i Konserthuset!

Vi livesänder såklart prisutdelningarna både från Rådhuset i Oslo och från Konserthuset i Stockholm.

• Nobelmuseet, Stortorget 2, Gamla stan
  • 10 december 2017
  • 10.00 – 18.00
  • Fri entré hela dagen

Nobellunch

Avnjut en trerätterslunch inspirerad av tidigare års Nobelbanketter. Lunchen har två sittningar, 12.00 och 15.00 och måste förbokas, senast den 4 december.

Bokning

karl-johan.hegborn@nobelmuseum.se

10.00–18.00 Fota dig som en Nobelpristagare

Vilket Nobelpris skulle du vilja ha? Under hela dagen får du välja Nobelpris och ta en bild när du tar emot priset i Konserthuset.

Download program!