Stor modellhelg vid Sjöhistoriska

Den 3-4 september är det dags för Modellhelgen vid Sjöhistoriska museet. I år firar evenemanget tioårsjubileum och vattnet och luften runt museet kommer att fyllas av modellbåtar- och flygplan av alla typer.

De senaste nio åren har modellentusiaster, modellklubbar och nyfikna samlats en helg vid Sjöhistoriska museet. Nu är det dags igen. Flera klubbar och modellbyggare kommer att visa upp och köra sina båt- och flygmodeller. Radiostyrda segelbåtar, racerbåtar, ångfartyg, skalabåtar och flygplan kommer att trafikera Djurgårdsbrunnsvikens vatten och luftrummet utanför museet.

Modellhelgen är ett populärt evenemang bland såväl inbitna modellbyggare som nyfikna familjer.Prova att bygga din egen båtmodell i Sjöhistoriskas skaparverkstad Ruskpricken! Båten kan du sedan prova i den stora poolen utanför. Eller ta med en egen modell och provkör.

För entusiasterna finns dessutom möjlighet att träffa folk från olika modellklubbar, diskutera och jämföra modeller och utbyta tips.

Modellhelgen 3-4 september, klockan 11-16. Sjöhistoriska museet.

Kontakt:

Ola Briandt, publikavdelningen