Sjöhistoriska – snart ännu bättre

Det kanske är lite rörigt på Sjöhistoriska museet just nu. Vi bygger ny skaparverkstad, hörsal, amningsrum och röksalong. Vi har öppet som vanligt, som alltid med fri entré. Och snart kommer det bli ännu bättre!

Sjöhistoriska museet genomgår just nu en del förändringar. Vi har renoverat museets fasad, men på insidan är vi ännu inte klara. Vi bygger om entrén och har stängt stora delar i bottenplanet.

Från och med 30 maj stänger lekrummet Saltkråkan för ombyggnad. Mellan 5 juni och 1 juli har vårt kafé Bistro Östberg stängt för ombyggnad.

Våra utställningar står kvar, med tatueringsutställningen Tro, hopp och kärlek, sjöfartsutställningen Shipping & Shopping och örlogsutställningen Klart skepp! för att nämna några.

Vi bygger också en ny utställning. Intill vårt kafé Bistro Östberg bygger vi upp röksalongen från tågfärjan Drottning Victoria. Men det kommer såklart fortfarande vara rökfritt inne på museet.

I museets bottenplan bygger vi nytt. Här kommer bland annat byggas en ny hörsal, matsäcksrum, amningsrum och skaparverkstad. Skaparverkstaden Ruskpricken har fått nytt tillfälligt hem i Runda rummet, ovanför entrén. Hissen stannar bara på entréplan och entré på baksidan (handikappentré). Vill du veta var du kan ställa barnvagnen – fråga entrépersonalen.

Vi bygger även om toaletterna. Har du behov av handikapptoalett, som för tillfället ligger på baksidan av museet, så kontakta personalen i entrén.

Allt beräknas vara klart 2015. Och det kommer bli bra. Mycket bra. Välkommen hit!

Etiketter: