Fotograf/mediaproducent

Dnr 33-666/2011
Till enheten för utställningar och pedagogik söker vi en kreativ medarbetare som kan arbeta med både foto och rörlig bild i utställningssammanhang. Tjänsten är på 50 % av heltid och tidsbegränsad till och med mars 2013.
Till våra utställningar och vår webb producerar vi stillbilder, trailers, filminslag, bildspel nmed mera. Vi arbetar i projektform och tjänsten ingår i enhetens
tekniska team, men förutsätter samarbete med bland annat museets kommunikatörer och grafiska formgivare. En ny basutställning om människan är ett av huvudprojekten under 2012.

Arbetsuppgifter

Foto och rörlig bild till den nya utställningen om människan. Fotografering av den publika verksamheten för marknadsföring samt pressbilder i samband med nya utställningar ingår i de löpande arbetsuppgifterna. Vid behov ingår även viss dokumentationsfotografering. Arbetet som bildredaktör i utställningsproduktioner innebär inköp av bilder från bildbyråer, redigering och bildbearbetning.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har relevant fotografutbildning och dokumenterad erfarenhet av stillbildsfotografi och videofoto i HD-format. Arbetet ställer krav på produktionserfarenhet både inom bild och ljud med olika tekniker. Du har dokumenterat goda kunskaper i bildredigering i Adobe Photoshop CS samt i videoredigering i HD med programmen Final Cut och Premiere PRO CS. Vidare har du goda kunskaper i filkonvertering för olika media som trycksaker och webbapplikationer m.m. Kunskap inom grafisk form och typografi är meriterande, liksom kunskap inom dataanimering och 3D. Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är också meriterande. Du har god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift på såväl svenska som engelska.God samarbetsförmåga, flexibilitet och förmåga att strukturera och planera sitt arbete är nödvändiga egenskaper eftersom flera projekt pågår samtidigt.

Tillträde snarast

Anställningen är på 50 % av heltid och tidsbegränsad till att pågå till och med den 31 mars 2013.

Mer information

Närmare upplysningar lämnas av lämnas av utställningschef Claes Enger. Fackliga företrädare är Erika Ring, ST och Charlotte Ek, SACO-S. Samtliga nås på
telefon 08 – 519 540 00.

Ansök senast 19 december