Nytt upptäckarpaket med dinosaurietema

Naturhistoriska riksmuseet lanserar nytt upptäckarpaket med dinosaurietema.

SEMESTERTIPS – I sommar kan besökare upptäcka Naturhistoriska riksmuseet på ett nytt sätt. De lanserar nu sin nya satsning, upptäckarpaket DINO! med klurig frågesport, interaktiva övningar och storslagen filmupplevelse på Cosmonova. Syftet är att ge familjer och besökare med barn mer att uppleva och göra tillsammans.

Upptäckarpaketet DINO! låter besökarna uppleva dinosauriernas värld på nära håll. Du får mäta klorna på Tyrannosaurus rex med linjal och jämföra med dina egna tånaglar, fundera kring fossil och ett 200 miljoner år gammalt träd, klappa jättefågeln Diatryman och förstå hur en vanlig talgoxe kan vara släkt med de stora dinosaurierna. I paketet ingår även ett valfritt filmäventyr på Cosmonova.

Satsningen är den första i en serie upptäckarpaket som ska ge familjer och besökare med barn nya spännande perspektiv på museets hela utbud.

– Många av våra besökare är barnfamiljer med barn upp till 12 år som kommer till museet för att umgås och uppleva saker tillsammans. Vi vill ge dem verktyg och möjligheter att göra det på ett ännu mer spännande sätt, säger Christina Kåremo Sköldkvist, kommunikationschef på Naturhistoriska riksmuseet.

Fakta

Upptäckarpaketet DINO! innehåller upptäckarspår (folder), utställningar, Cosmonovafilm och dino-märke. Mer information på nrm.se/upptackarpaket eller i museets biljettkassa. Upptäckarpaket DINO! kostar 135 kr för vuxna och 50 kr för barn (5-18 år).

Ladda hem pressmeddelandetPDF

För ytterligare information kontakta:

Lisa Stahre, press- och marknadsansvarig, Naturhistoriska riksmuseet,
Telefon/mobil: 08-519 551 03