This is my lucky day!

Den 26 april 2011 klockan 13.08 klev amerikanskan Kristine Herb från Bloomfield Hills, Michigan, in på Vasamuseet och blev den 30 miljonte besökaren sedan 1961. Blommor, praktbok och en exklusiv ombordstigning på Vasa tillsammans med pojkvännen Travis Howe fick inleda besöket.

– Wow! This is my lucky day! Det är första gången jag är i Stockholm, den här staden är fantastisk. Jag möts av vänliga människor överallt, det är rent och vackert och så har ni detta världsunika skepp!, utbrister Kristine som tillsammans med pojkvännen Travis Howe arbetar med World Selects Invitational – en internationell ishockeyturnering och ”mini-OS” för barn och ungdomar.

– Ungdomarna spelar hockey och får nya vänner från hela världen, men vi passar alltid på att lära dem något om platserna vi besöker också. Vasamuseet var ett självklart ställe att besöka.

,