Välkommen på galamiddag!

Vasa vann aldrig några krig och hann inte skrämma några fiender. Hon kom inte ens ut på öppet vatten. 50 år har gått sen bärgningen och starten för Vasas andra resa.

Välkommen på en middag utöver det vanliga, med Vasa som bordsgranne. Mingel, middag, underhållning och överraskningar. Möt arkeologer, dykare och andra personer som var med för 50 år sedan. Begränsat antal platser.

NÄR: Tisdag 19 april 2011 kl 19.00-23.30.

VAD: Fördrink och välkomsttal av museichef Marika Hedin. Trerättersmiddag (meny). Underhållning av Romeo och Juliakören.

KLÄDSEL: Kavaj. Tänk på att klimatet runt Vasa är speciellt. En liten sjal för ett par bara axlar är att rekommendera.

PRIS: 980 (880) kr/person, alkoholfritt alternativ 850 (750) kr/person. Pris inom parentes gäller om du är medlem i Vasamuseets vänner.

BETALNING: PG-nummer 890223-1. Ange namn, antal middagsgäster samt kontaktuppgifter. Ange också om du har specialönskemål kring maten, till exempel om du önskar vegetarisk mat eller är allergisk mot något. Din betalning är bekräftelse på din bokning.

O S A 31 MARS: Boka ditt bord senast den 31 mars på bokningen.vasa@maritima.se eller ring 08-519 548 70.

Foto: Anneli Karlsson, Statens maritima museer.

,