Sjöhistoriska – Sveriges bästa museisajt

Sjöhistoriska har blivit utsedd till Sveriges bästa museisajt i tidningen Internetworlds årliga ranking av webbplatser i Sverige.

Motiveringen för Sjöhistoriska lyder:

”Bra museisajter har vi längtat efter, men de som väntar på något gott väntar sällan för länge. Ett antal sajter har gjort stora och imponerande insatser under året. Bäst av dem alla är Sjöhistoriska – som inte bara lockar till kunskap och engagemang, utan också bjuder frikostigt på sitt digitala material. Det är rätt i tiden och till glädje för alla nyfikna. Detta har vi väntat länge på!”

Internetworld har sedan 1997 utsett Sveriges hundra bästa sajter, Topp 100, och det är ett av webbsveriges mest prestigefyllda pris. Sjöhistoriska var det enda museum som kvalade in på listan.

Etiketter: