Nordiska museet får ta emot TripAdvisors Certificate of Excellence 2014

Nordiska museet har fått utmärkta omdömen av sina besökare och får nu ta emot den prestigefyllda utmärkelsen Certificate of Excellence från världens största resesida. Utmärkelsen ges enbart till de verksamheter som har genomgående positiva betyg på TripAdvisor.

–Det finns många sätt att bedöma ett museum på, men TripAdvisors Certificate of Excellence känns extra roligt eftersom det utgår ifrån den viktigaste bedömaren – våra besökare. Det genomgående höga betyg vi får visar att det hårda arbete som alla medarbetare gör också resulterar i en bra och kvalitativ upplevelse för våra besökare, säger Christina Mattsson, styresman på Nordiska museet.

För att kunna ta emot Certificate of Excellence måste verksamheten ha ett medelbetyg över fyra av fem, samt ett visst antal omdömen som lämnats de senaste 12 månaderna. Utmärkelsen delas ut till museer, hotell och andra turistmål över hela världen.

Nordiska museet öppnade nyligen utställningen Gamlingar – hur var det och hur vill du ha det?, och arbetar just nu med bland annat höstens stora utställning Socker.