Kajplats - mitt i stan

Kajplats – mitt i stan

Lägg till med ditt k-märkta fartyg, på Djurgården mitt inne i Stockholm.

I år öppnar Sjöhistoriska museets fartygspir vid Galärvarvet för alla K-märkta fartyg. Nu kan ni som driver verksamheten på ett K-märkt fartyg få möjligheten att visa upp er på en av Stockholms mest välbesökta platser.

Sjöhistoriska museet erbjuder kajplats vid Galärvarvspiren upp till en vecka per besök. Vi hoppas att erbjudandet kan vara tilltalande för både er som gästar Stockholm eller er som i vanliga fall finns i staden. Det är särskilt roligt om ni också har möjlighet att visa fartyget för besökare.

Varje år passerar 15 miljoner människor över Djurgårdsbron på väg mot de olika besöksmålen ute på Djurgården. Antalet besökare på museifartygspiren var nästan 55 000 under öppettiden juni, juli och augusti.

För att så många som möjligt ska kunna visa upp sig behövs förbokning. Bokning görs via e-post eller telefon till Claes Wollentz (tfn 0455-35 93 58) eller Fredrik Blomqvist (tfn 08-519 549 38). Inför besöket upprättas ett kajavtal.