Premiär för alltommuseer.se

Kista 11-11-11 – Adicast Systems AB lanserar en ny efterlängtad webbtjänst om Sveriges kulturarv, alltommuseer.se

För första gången finns det nu möjlighet att söka information om hela Sveriges kulturarv – allt samlat i en enda webbportal!

Se underbara fotografier som med lätthet lotsar dig igenom och bjuder på oanade och inspirerande upptäckter för varje klick på de fantastiska bilderna! Tydligt och upplysande! En sida full av sagolika upplevelser!

alltommuseer.se är en unik webbportal där allt om landets museer, fornbyar, skulpturparker, upplevelsecentrum, konstgallerier och liknande finns samlat. En lätt navigerad webbportal för alla turister och musei intresserade som bjuder på en oförglömlig stund med direkt översättning till 50 språk!

– Adicast Systems AB fortsätter att förbättra sina tjänster, säger Maya Gilmby som är tillförordnad pressansvarig på Adicast Systems AB.

– Det är uppmuntrande att se att Adicast Systems AB bidrar till att väsentligt förbättra tillgängligheten på detta område.

– Adicast Systems AB kommer dessutom inom kort att utöka innehållet och förbättra prestandan, avslutar Maya Gilmby.

Företaget siktar på att alltommuseer.se ska öka förutsättningarna för att Sveriges glömda kulturarv ska nå sin publik på ett enkelt och smidigt sätt.

För ytterligare information:
Läs mer om alltommuseer.se, eller kontakta
Maya Gilmby, Pressansvarig Adicast Systems AB,
T: 08-750 7500 (vx), Kontaktformulär.

Adicast Systems AB är ett privatägd datakonsult- och designföretag belägen i Kista. Företaget är  verksamt inom IT, multimedia och systemutveckling.

Pressmeddelandet skickades med Mynewsdesk

Pressmeddelande 2011-11-11