LunarStill - Bild: © American Museum of Natural History

Mystiska väderfenomen och kraftfulla kollisioner på Cosmonova

Följ med på resa ut i vårt solsystem. I Solsystemets värsta väder får du uppleva vackra, kraftfulla och mystiska väderfenomen. I Kollisioner i kosmos får du känna på krafter som dels skapat nya stjärnor och världar, dels satt punkt för dinosauriernas tidsålder. Filmerna visas tillsammans som en föreställning.

Premiär fredagen den 25 november på Cosmonova.

För biljetter och program: www.nrm.se/biljetter eller 08-519 551 30.
Pris: Vuxna 90 kr, barn/ungdom 5-18 år 50 kr. Åldergräns: 5 år.
Längd: ca 45 min.

Fakta om Solsystemets värsta väder

Solsystemets värsta väder är producerad av National Geographic Entertainment och Day´s End Pictures Production. Svensk berättare Henrik Bennetter.

Fakta om Kollisioner i kosmos

Kollisioner i kosmos är producerad av The American Museum of Natural History i samarbete med The Denver Museum of Nature, Science, Goto Inc. och The
Shanghai Science and Technology Museum. Svensk berättare Marie Richardson.

Filmer som visas på Cosmonova fr o m 25 november

Följande filmer visas från och med den 25 november på Cosmonova: Born to be wild, Deep Sea, Dinosaurier 3D!, Flying Monsters 3D och Sea Monsters 3D:
ett förhistoriskt äventyr samt Solsystemets värsta väder och Kollisioner i kosmos.

Visning

Som journalist har du fritt inträde till Cosmonovas filmer vid uppvisande av presslegitimation. Pressbiljett ordnar du i Cosmonovas biljettkassa. Filmen visas flera gånger per dag, med start den 16 september (för tider, se www.nrm.se/biljetter).

För ytterligare information, kontakta gärna:

Lisa Stahre, pressansvarig för Cosmonova
tel/mobil 08-519 551 03, lisa.stahre@nrm.se.

Pressmeddelande som pdf PDF

Pressbilder

Klicka på bilden för att hämta bild i 170 dpi. Vid användning av bilderna ska fotografens namn alltid anges. Bilder från Cosmonovas filmer får endast användas i artiklar om filmen och Cosmonova.Bildcred: se respektive bild.

, ,