Animal Albums

Naturhistoriska riksmuseet bjuder nu in till en annorlunda djurupplevelse med koppling till musikens värld. Djur på skivomslag, samlade i utställningen ”Animal Albums” med ca 400 konvolut, ger en upplevelse för både öga och öra.

Naturen har under århundraden inspirerat oss människor, vilket syns i bland annat litteratur, musik och konst. Kattdjur, ormar och fåglar är exempel på djurgrupper som ofta används som dekoration och symbolik.Möt djuren på ett nytt sätt i skivomslagens designade värld, inramade av monterade djur från museets samlingar.

Mångfald som inspiriation

Animal Albums är en konstutställning med mångfalden i naturen som inspirationskälla. Den tar dig med på en resa i tiden mellan 1950 till 1990 där du får se konvolut till både kända och mindre kända artisters skivor.

, ,

Etiketter: