Påsklov med Sjöhistoriska

På Sjöhistoriska museet blir det påsklovsaktiviteter (16/4-21/4, 23/4-25/4) på tema Marinarkeologi. Vi håller också öppet på isbrytaren Sankt Erik som ligger intill Vasamuseet.

Påsklovsaktiviteter på tema Marinarkeologi

Vad händer egentligen där under vattenytan? Vad är det marinarkeologerna hittar på sjöbotten? Hur många vrak finns det där nere i djupen? Vad händer med vraken, när man ska bygga tunnlar och trafikleder?

Familjevisningar och skaparverkstaden Ruskpricken varje dag nästan hela påsklovet.

Se dagsaktuellt program i vårt kalendarium.

Kol, kraft och coola maskiner

Påsklovet på isbrytaren Sankt Erik har temat kraft, kol och coola maskiner. Vi tittar på hela fartyget – från kommandobryggan högst upp till de jättelika ångmaskinerna längst ner. Vi lär oss också använda ångmaskiner – fast inte så stora. Visningar för hela familjen klockan 11 och 14.

Fri entré för alla.

Se dagsaktuellt program i vårt kalendarium.