Sjöhistoriska museet - Experter till lunch och kvällsfika

Experter till lunch och kvällsfika

Verklighetens pirater inleder föredragsserie på Sjöhistoriska

På tisdag den 5 oktober inleds höstens föredragsserie på Sjöhistoriska museet. Under tre tisdagar bjuder museet på föredrag och kvällsöppna arkiv och bibliotek. Temat för det fösta föredraget är Verklighetens pirater. Eva Hult och Gunvor Vretblad som båda forskat på pirater berättar och ger olika perspektiv på verkliga pirater – nutida och historiska.

Temakvällarnas föredrag hålls kl 18.30. Museet har fri entré från kl 17. Arkiv, fotoarkiv och bibliotek har öppet till kl. 19. Besök www.sjohistoriska.se för mer information om temakvällarna.

Intressanta föredrag blir det också till lunch under tre onsdagar i höst med start den 13 oktober. Lunchföredragen vänder sig till entusiaster och hålls av olika experter på museets ämnesområden. Kl 11.30 vankas det föredrag och diskussion i museets café. Läs mer på www.sjohistoriska.se.

Etiketter: